søndag, august 28, 2005

Loppis

I går var det et av høstens store høydepunkt i Volda, loppemarkedet på Samfunnshuset. Det skal visst nok være Nord-vestlandets største. Hele salen var fylt av skatter og skrot, Åge Samuelsen LP'er, lamper, gamle cola-glass, Henrik Ibsen-klassikere, kofferter, plastikkblomster og annet snacks. Ute var det møbler nok til å innrede et hvilket som helst hus. Herlig!

Så hva ble fangsten?
- Monopol, på tysk
- Labyrinten, på tysk
- Bord Krokket
- Philips klokkeradio (vanvittig konge)
- Et stort ølglass
- Sofa og stol

Og hva kostet herlighetene? Totalt 325,-!!

Nå går vi bare og gleder oss til første runde av tysk monopol. Noen som vil være med?

2 Comments:

Blogger Åse Toril said...

Fantastisk loppemarked! Jeg er herved den lykkelige eier av et oransje plastomslag der det står "Statens edruskapsdirektorat" på forsiden. Inni er det et brevkurs om alkohol fra 1961, der man blant annet er anbefalt gode råd til alkoholfrie kvelder. Spille bridge for eksempel ;) Men jeg tror jeg holder meg til tysk monopol.:)

28/8/05 14:53  
Blogger Heidi said...

Eg er med!

28/8/05 17:41  

Legg inn en kommentar

<< Home