søndag, juni 05, 2005

Vern Rødkleiva

Okei da, klarte ikke holde meg unna lenger. Moro med blogg. Mye mer moro enn eksamen om krisekommunikasjon i hvertfall. Derfor tenkte jeg at jeg måtte legge ut noe nytt, selv om det bare er et par timer siden sist...

Dere som kjenner meg fra før vet at jeg brenner for at Vikersund skal få overleve som skiflygingsbakke. Vi fikk oss ett realt slag midt i ansiktet forrige helg, da skitinget gikk inn for Rødkleiva. Men vi har ikke gitt oss. Og det kommer vi ikke til å gjøre før bakken står ferdig i Rødkleiva. Men problemet til skiforbundet er jo at ingen, bortsett fra noen nikkerstullinger i gutteklubben Grei, ønsker seg en mamutbakke i Oslo-marka. Bystyret, alle politiske partier, regjeringen, friluftsorganisasjoner, naboer m.fl. sier nei. Men det bryr de seg ikke om. Det er dannet en aksjon for å verne Rødkleiva. Vern av Rødkleiva betyr nada hoppbakke til over 200 millioner kroner, og store muligheter for at ett av de viktigste rekruteringsanleggene i Norge, Vikersund, får overleve!

Så derfor oppfordrer jeg alle til å skrive under på oppropet mot Rødkleiva, dannet av flere lag og organisasjoner i området rundt Rødkleiva. Vær med å si nei til en idrettspolitisk skandale i Norge, og uopprettelige inngrep i Oslo-Marka!

www.rodkleiva.no

2 Comments:

Blogger Heidi said...

Jammen så fantastisk at gutteklubben Geir tar opp kampen då!

Velkommen til verdsveven! :)

5/6/05 23:13  
Blogger Geir said...

Takker og bukker.

Jeg har faktisk aldri tenkt på at jeg kunne hete Gutteklubben Geir! Det var jo rett og slett bare helt genialt! Den skal jeg bruke!

Takk igjen!

5/6/05 23:17  

Legg inn en kommentar

<< Home